Effect Factor.ninja

Effect Factor.ninja

Oto ponad 50 książek, które miały największy wpływ na rozwój zawodowy menedżerów HR.

Jak powstało to zestawienie? Poprosiliśmy 50 menedżerów HR pracujących zarówno w dużych korporacjach oraz średnich firmach o wskazanie 3 do 5 tytułów książek, które miały największy wpływ na ich rozwój zawodowy. Otrzymaliśmy ponad 50 propozycji. 13 z nich powtarzało się najczęściej i te właśnie umieściliśmy na szczycie naszej listy. Są to pozycje obowiązkowe, jednak inspiracji warto szukać w pozostałych tytułach.
Dla ułatwienia przy każdej pozycji zamieściliśmy krótki opis i oceny książek według Amazon.com oraz lubimyczytac.pl. Przy niektórych pozycjach znajdziesz też linki prowadzące do stron prowadzonych przez autorów lub dotyczących danej książki.
Dziękujemy wszystkim, którzy przekazali nam swoje propozycje. To dzięki Wam powstało to zestawienie.
Życzymy dużej dawki inspiracji.

infografika

Oto 13 najczęściej powtarzających się tytułów:

7nawykow2

Nr 1

7 nawyków skutecznego działania

Autor: Stephen R. Covey
Jak się okazuje, wypracowanie siedmiu nawyków prowadzi do twórczych zmian wewnętrznych, kształtowania trwałych relacji z innymi osobami, a także objęcia inspirującego przywództwa na poziomie osobistym, interpersonalnym i managerskim. Książka o tym,  jak uwierzyć we własne możliwości i zwiększyć efekty swoich działań.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,4/5 wg amazon.com 7,63/10 wg lubimyczytac.pl

OdDobrego

Nr 2

Od dobrego do wielkiego

Autor: Jim Collins
W Od dobrego do wielkiego autor omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Znajdziesz tu zaskakujące, lecz przejrzyste konkluzje, poparte badaniami empirycznymi.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,4/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,9/10 wg lubimyczytac.pl

PoPierwszeZlamWszelkieZasady

Nr 3

Po pierwsze: złam wszelkie zasady

Autor: Curt Coffman, Marcus Buckingham
Książka prezentuje wyniki zakrojonych na olbrzymią skalę badań wykonanych przez Instytut Gallupa w ciągu ostatnich 25 lat. Wśród książek na temat zarządzania zajmuje pozycję wyjątkową. W krótkim czasie zdobyła uznanie w środowisku akademickim i wysoką pozycję na wszystkich najważniejszych listach bestsellerów. Książka dla wszystkich, którzy chcą poprawić swoją organizację.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,4/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,65/10 wg lubimyczytac.pl

Winning

Nr 4

Winning znaczy zwyciężać

Autor: Jack Welch
Książka jest podzielona na trzy główne części. Pierwsza opisuje firmę od środka: przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga otwiera się na zewnątrz: opisuje konkurencję, zawiera rozdziały m.in. o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery zawodowej: od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem…
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,3/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,47/10 wg lubimyczytac.pl

PsychologiaSzefa

Nr 5

Psychologia szefa. Szef to zawód

Autor: Haman Wojciech, Gut Jerzy
Ta książka nie jest teoretycznym ględzeniem ani zbiorem pouczeń i przechwałek. Daje możliwość głębszej refleksji, ale jednocześnie pokazuje, jak można konkretnie działać, aby chronić specyficzne dla każdego szefa interesy i wartości. Psychologia szefa pomaga zrozumieć i zastosować zapomniane mechanizmy psychologiczne, ale z uwzględnieniem specyfiki polskich szefów i polskich podwładnych.
Źródło: lubimyczytac.pl
7,27/10 wg lubimyczytac.pl

JednominutowyMenedzer

Nr 6

Jednominutowy menedżer

Autor: Blanchard Ken, Johnson Spencer
Jednominutowy Menedżer to zwięzła i interesująca historia, która opisuje trzy sekrety o dużej wartości praktycznej: Jednominutowe Cele, Jednominutowe Pochwały oraz Jednominutowe Reprymendy. Książka odwołuje się również do wyników badań z zakresu medycyny i nauk behawioralnych, dzięki którym udało się wyjaśnić, dlaczego te pozornie proste metody tak dobrze sprawdzają się w przypadku tak wielu ludzi.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,3/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,07/10 wg lubimyczytac.pl

tytuDowodzisz

Nr 7

Ty tu dowodzisz: najskuteczniejsze metody kierowania załogą

Autor: Michael D. Abrashoff
Książka kapitana D. Michaela Abrashoffa jest wyjątkowo ciekawą lekcją przywództwa. Autor opisuje swoje doświadczenie zdobyte na służbie w Marynarce Stanów Zjednoczonych, podczas dowodzenia okrętem USS Benfold. Jego przemyślenia dotyczące kierowania załogą są uniwersalne i mogą zainspirować każdego lidera, niezależnie od tego, jaką firmą zarządza.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,6/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,71/10 wg lubimyczytac.pl

OdkryjSwojeSilneStrony

Nr 8

Teraz odkryj swoje silne strony

Autor: Marcus Buckingham
Autor stworzył rewolucyjny program, który pomoże czytelnikom odkryć swoje talenty, przekształcić je w silne strony i cieszyć się wspaniałymi sukcesami, doprowadzając niemal do perfekcji wszystko co robimy. Sednem tej książki jest dostępny w Internecie Profil StrengthsFinder – produkt, który powstał dzięki dwudziestopięcioletniej wytężonej pracy i wielu milionom dolarów zainwestowanych by odkryć najbardziej rozpowszechnione silne strony ludzi.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon3,9/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,67/10 wg lubimyczytac.pl

PulapkiMyslenia

Nr 9

Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym

Autor: Daniel Kahneman
Kahneman objaśnia nam działanie umysłu i opisuje, jak o naszym myśleniu wspólnie decydują dwa systemy: System 1 – szybki, intuicyjny i emocjonalny oraz System 2 – wolniejszy, działający w sposób bardziej przemyślany i logiczny. Kahneman odkrywa przed nami niezwykłe możliwości – ale też błędy i usterki – szybkiego myślenia, wskazując wszechogarniający wpływ intuicyjnych wrażeń na nasze myśli i zachowania.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,4/5 wg amazon.com 8/10 wg lubimyczytac.pl

piecdysfunkcji

Nr 10

Pięć dysfunkcji pracy zespołowej

Autor: Patrick Lencioni
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej to zajmująca opowieść zawierająca przepis na sukces zespołu. Fabuła rozwija się wartko i dynamicznie. Opowieść ujawnia pięć najbardziej destrukcyjnych zjawisk, jakie moją towarzyszyć pracy w teamach, zespołach projektowych, grupach kreatywnych. Książka opisuje nowoczesny model zarządzania, asymilujący się w różnych warunkach – od zespołów handlowych, produkcyjnych po teamy kreatywne.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,5/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,18/10 wg lubimyczytac.pl

KotZabralMojSer

Nr 11

Kto zabrał mój ser?

Autor: Johnson Spencer
Prosta, a zarazem mądra, alegoryczna przypowieść odkrywająca najgłębsze prawdy o zmianach dokonujących się w naszym życiu. Jasne, pełne mocy przesłanie zawarte w tej książce – „to nieprawda, że zmiany są najważniejsze. Po prostu nic innego ważnym nie jest. Otwórz się na zmiany, nie walcz z nimi.”
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon3,6/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy6,74/10 wg lubimyczytac.pl

drive

Nr 12

Drive

Autor: Daniel Pink
Drive to wyjątkowa książka, która zapładnia myślenie oraz powoduje skuteczne działanie. Pink wysuwa mocne argumenty, aby ponownie przemyśleć motywacje i dostarcza narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zmian we własnym życiu.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,3/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,21/10 wg lubimyczytac.pl

WywieranieWplywuNaLudzi

Nr 13

Wywieranie wpływu na ludzi

Autor: Robert B. Cialdini
Ta książka zyskała sobie ogromną popularność nie tylko wśród psychologów, ale także specjalistów od marketingu i wśród szerokiej publiczności. Została przetłumaczona na 26 języków i sprzedana w ponad 2 milionach egzemplarzy, zaś anglojęzyczny jej oryginał był cytowany ponad trzy tysiące razy. Przyczyną niezwykłej popularności tej pracy jest nie tylko fakt, że odkrywa ona czytelnikowi dość proste mechanizmy psychiczne odpowiedzialne za złożone i nieraz trudne do zrozumienia przypadki ludzkiego postępowania.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,5/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy7,6/10 wg lubimyczytac.pl

Pozostałe tytuły

ZmienKulture

Zmień kulturę, zmień zasady gry

Autor: Roger Connors, Tom Smith
Z książki Zmień kulturę, zmień zasady gry dowiesz się, jak stworzyć środowisko, w którym przyjmowanie większej odpowiedzialności wpływa na przyspieszenie zmian u indywidualnych osób, w zespołach i w całej organizacji. W każdym rozdziale znajdują się ciekawe przykłady na to, jak organizacje, które osiągnęły olbrzymi sukces, wykorzystują przedstawione najlepsze praktyki.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,3/5 wg amazon.com

ZarzadzanieZasobamiLudzkimi

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Autor: Michael Armstrong
Najnowsze, uaktualnione wydanie znanego brytyjskiego podręcznika uwzględnia najważniejsze osiągnięcia w tej istotnej dziedzinie zarządzania, traktowanej tu jako integralna część strategii przedsiębiorstwa.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon5,0/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy6,77/10 wg lubimyczytac.pl

ZarzadzanieXXIWieku

Zarządzanie w XXI wieku – wyzwania

Autor: Peter F. Drucker
W tej książce Drucker rozważa, jakie prognozy przyszłości biznesu i zarządzania są racjonalne, a jakie nie. Pisze, na co menedżerowie muszą przygotować się w XXI wieku. Omawia sprawy najważniejsze, które stanowią być albo nie być organizacji w obecnym stuleciu.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,8/5 wg amazon.com 6,9/10 wg lubimyczytac.pl

ZarzadzanieJutra

Zarządzanie jutra

Autor: Gary Hamel, Bill Breen
W zarządzaniu jutra uznany autor Gary Hamel dowodzi, że tradycyjne metody zarządzania firmą przestały się sprawdzać. Zarządzanie firmą wymaga zasadniczej odmiany sposobu myślenia o samym zarządzaniu. W chwili obecnej zdobycie trwałej przewagi konkurencyjnej firmy wymaga prawdziwego wymyślenia na nowo sposobu na zarządzanie nią. Zarządzanie jutra to właśnie ten sposób. Jest jednocześnie dziełem naukowym i praktycznym poradnikiem, który pomoże ci wykształcić techniki zarządzania, jakich będziesz potrzebować w przyszłości.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,5/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy4,0/10 wg lubimyczytac.pl

ZacznijOdDalszego

Zaczynaj od dlaczego

Autor: Simon Sinek
Otwórz tę książkę i wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a Jobsa i przekonaj się, że wszyscy liderzy, którzy kogokolwiek inspirują, myślą, działają i komunikują się z innymi z pominięciem ogólnodostępnych schematów. Każdy z nas może zdobyć tę umiejętność. Przy odrobinie dyscypliny każdy lider lub organizacja mogą skutecznie oddziaływać na innych.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,5/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy6,95/10 wg lubimyczytac.pl

WielcyZWyboru

Wielcy z wyboru

Autor: Jim Collins, Morten T. Hansen
W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,5/5 wg amazon.com 7,67/10 wg lubimyczytac.pl

TworzenieModeli

Tworzenie modeli biznesowych

Autor: Alexander Osterwalder
Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo — dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych!
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,5/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy8,33/10 wg lubimyczytac.pl

tenis

Tenis: wewnętrzna gra. Trening mentalny w sporcie i w życiu

Autor: T. Gallwey
„Wewnętrzna gra” (INNERGAME) to gra, która toczy się w umyśle zawodnika. Jej celem jest pokonanie takich ulotnych przeciwników jak: nerwowość, dekoncentracja czy brak wiary w siebie.
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,7/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy9,5/10 wg lubimyczytac.pl

SzybkoscZaufania

Szybkość zaufania

Autor: Stephen R. Covey
Książka o budowaniu zaufania w biznesie. Jakie zachowania cechują najbardziej godnych zaufania ludzi biznesu? W jaki sposób wiarygodność pozwala zmniejszyć koszty i zmaksymalizować zyski? Jak odbudować utracone zaufanie?
Źródło: lubimyczytac.pl
7nawykow_amazon4,4/5 wg amazon.com 7nawykow_lubimy6,86/10 wg lubimyczytac.pl

SztukaPrezentacji

Sztuka prezentacji i komunikacji z grupami

Autor: Robert Dilt
Książka skierowana jest przede wszystkim do trenerów, szkoleniowców, wykładowców i nauczycieli. Dostarcza zestawu kluczowych umiejętności w zakresie praktycznego porozumiewania się i budowania relacji koniecznych do tworzenia efektywnych prezentacji – przede wszystkim przeprowadzanych na potrzeby szkoleń np. związanych z kształceniem w organizacjach.
Źródło: lubimyczytac.pl

SztukaMozliwosci

Sztuka możliwości

Autor: Rosamund Stone Zander
Zwodniczo proste praktyki opierają się na dwóch założeniach: że życie jest skomponowane jak opowiadania („Wszystko jest wymyślone”) i że dzięki nowym definicjom możliwe staje się o wiele więcej, niż ludzie zwykle sobie wyobrażają. Książka zmienia nasz punkt widzenia za pomocą podnoszących na duchu historii, paraboli i anegdot z osobistych doświadczeń autorów, a także z życia słynnych, jak i nieznanych bohaterów.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,5/5 wg amazon.com 6,63/10 wg lubimyczytac.pl

SposobNaOpornych

Sposób na opornych. Skuteczne wywieranie wpływu

Autor: Terry Bacon
Każdego dnia wywierasz wpływ na kogoś lub ktoś wpływa na ciebie. Żeby odnieść sukces w biznesie lub życiu osobistym, musisz wiedzieć, jak skutecznie wpływać na myślenie, uczucia i działania innych ludzi oraz… jak obronić się przed niechcianym wpływem. Pomoże ci w tym niniejsza książka.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,8/5 wg amazon.com 7,33/10 wg lubimyczytac.pl

SilaNawyku

Siła nawyku

Autor: Charles Duhigg
Autor udowadnia, że odpowiednie pokierowanie wyrobieniem nowych lub zmianą dotychczasowych nawyków może diametralnie odmienić czyjeś życie, ale także funkcjonowanie społeczeństw, przedsiębiorstw, grup zawodowych, państw… Autor na sprawdzonych przykładach dowodzi, że świadomość, zrozumienie i zmiana nawyków pomagają osiągać wymarzone cele.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,4/5 wg amazon.com 7,48/10 wg lubimyczytac.pl

PsychologiaKonfliktow

Psychologia konfliktów

Autor: Tomasz Witkowski, Stanisław Chełpa
Konflikt, w najszerszym rozumieniu, pojawia się zawsze tam, gdzie istnieją sprzeczne dążenia, sprzeczne interesy. Konfliktów nie należy się jednak bać. Nie zawsze przecież muszą kończyć się porażką. Jak przejść przez liczne konflikty tak, by z sytuacji niszczących związki z innym ludźmi zmieniać je w relacje budujące.
Źródło: lubimyczytac.pl
6,74/10 wg lubimyczytac.pl

PrzyzwoitoscWZarzadzaniu

Przyzwoitość w zarządzaniu

Autor: Steve Harrison
Przyzwoitość w zarządzaniu przedstawia przykład podejścia pozwalającego na stworzenie pozytywnej kultury korporacyjnej, która jak wielokrotnie udowodniono zwiększa efektywność firmy, pozwala pozyskać i zatrzymać w firmie najbardziej utalentowanych pracowników, sprzyja właściwym zachowaniom i praworządności w przedsiębiorstwie oraz wzmacnia wizję wspólnych wartości.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,8/5 wg amazon.com 7,0/10 wg lubimyczytac.pl

PolarityManagement

Polarity Management: Identifying and Managing Unsolvable Problems

Autor: Barry Johnson
Niektóre złożone problemy po prostu nie mają „rozwiązania”. Kluczem do bycia skutecznym liderem jest rozpoznanie i odpowiednie zarządzanie takimi problemami. Ta książka przedstawia unikalny model i zestaw zasad, które mogą pomóc spojrzeć na sytuacje w nowy sposób. Książka zawiera ćwiczenia w celu wzmocnienia swoich umiejętności oraz studium przypadków, które mają pomóc zastosować ten model.
4,4/5 wg amazon.com

PoDrugieKlient

Po drugie klient

Autor: Hal F. Rosenbluth
Tajemnica sukcesu firmy Rosenbluth International, której właścicielem jest autor tej książki, jest prosta: firma koncentruje się przede wszystkim na swoich pracownikach, a dopiero potem na klientach. W książce udowodniono, że ten kontrowersyjny, lecz niezawodny przepis, sprawdzony przez trzecie co do wielkości przedsiębiorstwo turystyczne na świecie, może być gwarancją sukcesu każdej firmy, niezależnie od branży, wielkości i lokalizacji.
Źródło: lubimyczytac.pl

OdPrzewodnikaDoInspiratora

Od przewodnika do inspiratora, czyli coaching przez duże „C”

Autor: Robert Dilts
Książka Od Przewodnika do Inspiratora, czyli coaching przez duże „C” jest swoistym podręcznikiem dla osób zajmujących się opieką, pomaganiem, wspieraniem, przewodzeniem, a wreszcie inspirowaniem innych osób. Celem przyświecającym autorowi było stworzenie oraz dostarczenie usystematyzowanego modelu przeprowadzania zmiany u osób, z którymi pracuje prowadzący je „lider/przewodnik”.
Źródło: lubimyczytac.pl
9,0/10 wg lubimyczytac.pl

MysleniePytaniami

Myślenie pytaniami. Zmień swoje pytania a zmienisz siebie

Autor: Marilee Adams
Książka uświadamia nam, jak za pomocą pytań możemy kontrolować swoje myśli. Bo oto możemy świadomie wpływać na przyszłość, obmyślając takie pytania, które najskuteczniej doprowadzą do celu. Na tym właśnie zasadza się znakomity coaching. Podobnie działają wielcy przywódcy, którzy otwierają przed nami wizje przyszłości.
Źródło: lubimyczytac.pl
7,04/10 wg lubimyczytac.pl

MenedzerJakoCoach

Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania

Autor: Jenny Rogers
Autorzy książki Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania prezentują zupełnie nowe podejście do roli menedżera. Opiera się ono na umiejętnym stosowaniu zasady złotego środka: zarządzaj i motywuj. Dobry menedżer jest nie tylko wymagającym przełożonym, ale również godnym zaufania mentorem.
Źródło: lubimyczytac.pl
5,0/5 wg amazon.com 8,67/10 wg lubimyczytac.pl

MagiaRozwojuTalentow

Magia Rozwoju Talentów

Autor: Nina Sosińska
Poszczególne rozdziały książki przedstawiają praktyczne rozwiązania, które powstawały w wyniku realizacji wielu projektów wspierających rozwój kultury i realizację strategii firmy. Rozwiązania te mogą stanowić dobrą wskazówkę do opracowywania narzędzi „szytych na miarę” każdej organizacji.
Źródło: lubimyczytac.pl
7,0/10 wg lubimyczytac.pl

Labirynt

Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji

Autor: Paweł Motyl
W jaki sposób skutecznie podnosić jakość podejmowanych decyzji w coraz bardziej nieprzewidywalnym otoczeniu? Szereg inspirujących i praktycznych wskazówek, które dają odpowiedź na pytanie: jak podejmować decyzje, które są jednocześnie racjonalne, skuteczne i mądre?
Źródło: lubimyczytac.pl
10,0/10 wg lubimyczytac.pl

JednominutowyMenedzerSpotykaMalpe

Jednominutowy Menedżer spotyka małpę

Autor: Ken Blanchard
Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą, jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,6/5 wg amazon.com 7,14/10 wg lubimyczytac.pl

JakZdobycPrzyjaciol

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi

Autor: Dale Carnegie
Ta książka ułatwi ci swobodne poruszanie się w biznesie. Przyda się w życiu rodzinnym i towarzyskim. Każda rada w niej zawarta wydaje nam się oczywista. Wiedza o życiu, człowiecza mądrość tkwi w naszej podświadomości. Sztuką jest wydobycie tej mądrości i zastosowanie w działaniu.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,7/5 wg amazon.com 7,68/10 wg lubimyczytac.pl

inteligencjaemocjonalna

Inteligencja emocjonalna

Autor: Daniel Goleman
Książka przynosi odpowiedź na nurtujące pytania, jak to się dzieje, że zdolni uczniowie stają się zaledwie przeciętnymi pracownikami, albo że osoby o wysokim ilorazie inteligencji nierzadko z trudem radzą sobie w życiu.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,1/5 wg amazon.com 6,97/10 wg lubimyczytac.pl

glaskologia

Głaskologia. Faktyczne reguły motywowania i rozumienia motywacji

Autor: Miłosz Brzeziński
Głaskologię powinien przeczytać każdy, kto chce się dobrze czuć dłużej niż parę chwil i każdy, kto chce mieć pozytywny wpływ na innych i dać im energetycznego kopa. Każdy, kto chce utrzymać pracę, awansować czy budować związek oparty na zaufaniu, zrozumieniu i nieustannej ciekawości drugiej osoby.
Źródło: lubimyczytac.pl
7,78/10 wg lubimyczytac.pl

gettingthingsdone

Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności

Autor: David Allen
Program Getting Things Done powstał po to, byś mógł wreszcie zwolnić tempo, zrezygnować z przytłaczających obowiązków i uwolnić się od wiecznej presji zegarka. Jest to najbardziej spójny, intuicyjny i wydajny system racjonalizacji zadań, jak istnieje w chwili obecnej na rynku.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,6/5 wg amazon.com 7,07/10 wg lubimyczytac.pl

gdygoralodowa

Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach

Autor: John Kotter
Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. „To nasz dom” – powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: „To zawsze będzie nasz dom”. To wydawałoby się całkiem logiczne z ich punktu widzenia. A jednak pewnego dnia coś się zmieniło – mały pingwin dostrzegł, że ten świat stopniowo ulega zagładzie. Innym mieszkańcom góry ta perspektywa wydawała się tak nieprawdopodobna, że odrzucili tę niepokojącą wiadomość. Zmiana? Nie ma takiej możliwości!
Źródło: helion.pl
4,3/5 wg amazon.com 6,65/10 wg lubimyczytac.pl

filozofiakazien

Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie

Autor: Robert Maurer
Najwyższa pora poznać potęgę drobnych kroczków. Idea jest prosta – należy tak zmylić wrodzone opory przed przyjmowaniem nowego sposobu zachowania, by już zawsze móc cieszyć się osiągniętym sukcesem, a jednocześnie nie wywoływać w swoim życiu emocjonalnej rewolucji. Bez względu na to, czy chcesz rzucić palenie, pozbyć się zbędnych kilogramów, zadbać o rozwój kompetencji, czy stworzyć udany związek – filozofia kaizen jest dla Ciebie.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,7/5 wg amazon.com 6,99/10 wg lubimyczytac.pl

efektywnezarzadzanie

Efektywne zarządzanie. Jak skutecznie podejmować decyzje, budować strukturę firmy i wykorzystywać czas

Autor: Heike Bruch, Sumantra Ghoshal
Zaskakująca i podważająca dotychczasowe myślenie książka poruszająca problem nieefektywności działań podejmowanych przez menedżerów. Chociaż intuicyjnie wskazywane powody: zbyt duże obciążenie pracą, ograniczony budżet i szefowie odmawiający wsparcia w pewnym stopniu przyczyniają się do niskiej skuteczności menedżerów, to największe znaczenie ma ich podejście do pracy.
Źródło: lubimyczytac.pl
3.9/5 wg amazon.com

Empowerment

Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!

Autor: Ken Blanchard, John Carlos, Alan Randolph
Tradycyjny model zarządzania oparty na autorytarnej władzy kierowników jest już przestarzały i nieskuteczny. Dziś na całym świecie tworzy się środowiska pracy oparte na aktywnym uczestnictwie wszystkich pracowników w podejmowaniu działań i decyzji. Jak to się robi? Kluczem do sukcesu jest empowerment. To nie przekazywanie władzy w ręce ludu, ale otwarcie się na posiadaną przez pracowników wiedzę, doświadczenie i motywację.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,6/5 wg amazon.com 7,5/10 wg lubimyczytac.pl

dlaczegozeby

Dlaczego zebry nie mają wrzodów?

Autor: Robert Sapolsky
Kompendium współczesnej wiedzy na temat psychofizjologii stresu łączące perspektywy 4 dyscyplin: psychologii, neurologii, immunologii i endokrynologii. Autor wnikliwie opisał, co dzieje się z człowiekiem, gdy doświadcza stresu. Dzięki lekturze zrozumiemy, w jaki sposób oddziaływanie stresu na organizm ludzki wpływa na całe nasze życie czyniąc nas podatnymi na choroby cywilizacyjne, wywołując m.in. zaburzenia pamięci i funkcjonowania mózgu, otyłość czy cukrzycę.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,6/5 wg amazon.com 8,21/10 wg lubimyczytac.pl

dawajinnymszczescie

Dawaj innym szczęście

Autor: Tony Hsieh
Dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po powołanie do życia LinkExchange, zarządzanie Zappos i jeszcze więcej. Książka pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,6/5 wg amazon.com 8,35/10 wg lubimyczytac.pl

coaching

Coaching koaktywny

Autor: Henry Kimsey-House
Książka zawiera m.in. analizy wpływu poszczególnych kompetencji na skuteczność coachingu i zaangażowanie klienta, przykłady rozmów na sesjach coachingowych czy zestaw narzędzi coacha, obejmujący ćwiczenia, kwestionariusze, formularze i listy kontrolne. Autorzy Coachingu koaktywnego wyjaśniają, na czym polega proces prowadzący do głębokiej zmiany i uczą, jak można go uruchomić poprzez budowanie partnerskich relacji.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,5/5 wg amazon.com 6,33/10 wg lubimyczytac.pl

coachingmentoring

Coaching i mentoring w praktyce

Autor: Maciej Bennewicz
Książka skierowana do wszystkich osób zainteresowanych coachingiem, a zwłaszcza do menedżerów, samodzielnych specjalistów pracujących przy zarządzaniu talentami i potencjałem pracowniczym, a także do studentów zainteresowanych przyszłą karierą zawodową i rozwojem osobistym. Osoby, które zawodowo zajmują się treningiem, szkoleniami, a także zarządzaniem, zyskają usystematyzowany materiał do własnego szkolenia coachingowego lub służący do uzupełnienia wiedzy i kompetencji w tej dziedzinie.
Źródło: lubimyczytac.pl
6,29/10 wg lubimyczytac.pl

cel2

Cel I i Cel II

Autor: Eliyahu M. Goldratt
Pierwsza na świecie powieść biznesowa. Prezentuje rewolucyjny sposób myślenia o zarządzaniu zakładem produkcyjnym. Książka przedstawia dwie metody zarządzania zasadzające się na obaleniu przyjmowanych milcząco założeń, tak „oczywistych”, że zapomina się o ich istnieniu i bezrefleksyjnie powtarza na każdym kursie zarządzania – a jednak są beznadziejnie błędne i szkodliwe.
Źródło: lubimyczytac.pl
4,5/5 wg amazon.com 8,39/10 wg lubimyczytac.pl

7smiertelnychGrzechow

17 śmiertelnych błędów szefa

Autor: Rafał Szczepanik
Błędy popełniane przez szefów owocują problemami na kolejnych szczeblach zarządzania i wpływają na wyniki. Powielanie błędów to powszechne zjawisko. Następujące po sobie błędy zarządzania: zaniedbanie, ignorancja i przekonanie o własnej nieomylności, prowadzą do katastrofy. Jak rozpoznać zbliżający się kryzys, niwelować jego efekty oraz unikać popełniania wciąż tych samych błędów?
Źródło: lubimyczytac.pl
6,25/10 wg lubimyczytac.pl

psychologiaspoleczna

Psychologia społeczna

Autor: Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert
Podręcznik ten obrazuje najnowsze trendy w psychologii społecznej, nie zapominając jednak o jej pionierskich badaniach; prezentuje uaktualnienie starszych teorii, uzupełniając klasyczne treści nowym podejściem do tych samych tematów (m.in. kultura, płeć, tożsamość, emocje, poczucie własnej wartości, proces redukcji dysonansu poznawczego w różnych kulturach), a także perspektywą ewolucyjną w badaniu różnych aspektów zachowań człowieka. Dzięki takiemu przedstawieniu wiedzy, czytelnik poznaje ciągłość i głębię zagadnień, a nie tylko zbiór wyników badań ogłaszanych przed wielu laty i obecnie.
Źródło: lubimyczytac.pl
7,35/10 wg lubimyczytac.pl

Chciałbyś otrzymywać najnowsze informacje?

 

Formularz zapisu na badania

Chcę brać udział w badaniach (możesz wypisać się w każdej chwili).